9.4.12

Κρητικά Λυχναράκια

Μόλις βγήκαν απο το φούρνο και το σπίτι μύρισε Πάσχα , και μάλιστα Κρητικό !

Μίσος Κρητικός , όσο μακριά και αν είμαι  όσο καιρό και αν έχω να πάω , πάντα κρατάω καλά φυλαγμένες τις μοναδικές γεύσεις αυτού του τόπου στο μυαλό μου .

Ψάχνοντας για μια καλή συνταγή για ένα απο τα ποιο διάσημα πασχαλινά κρητικά γλυκά , τα λυχναράκια , έπεσα πάνω στο blog Κρήτη γαστρονομικός περίπλους , που εκτιμώ ιδιαίτερα και ευχαριστώ πολύ για την συνταγή ! Με ελάχιστες παρεμβάσεις μου , να δούμε τι έκανα :





Υλικά για την ζύμη

1 κούπα ελαιόλαδο
1 κούπα γιαούρτι ( ένα κεσεδάκι )
1 αβγό
1 1/2 φακελάκι baking powder
1 1/2 κούπα ζάχαρη
χυμό μισού πορτοκαλιού
1 βανίλια
1 κιλό αλεύρι για όλες τις χρίσεις

Υλικά για την γέμιση

1 κιλό ανθότυρο ή γλυκιά μυζήθρα Κρήτης
1 κούπα ζάχαρη
2 αβγά ( εκτός αν το τυρί έχει αρκετή υγρασία , βάλτε μόνο κρόκους )
ξύσμα απο μισό λεμόνι και μισό πορτοκάλι
1 βανίλια
1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα

1 κρόκο με λίγο νερό για επάλειψη


Εκτέλεση

Σε μία λεκάνη ανακατέψτε το λάδι , το γιαούρτι , το χυμό,  το αβγό και τη ζάχαρη . Μετά ενσωματώστε το αλεύρι με το baking powder και σιγά σιγά ρίχνετε τα στερεά στο πρώτο μείγμα με τα υγρά μέχρι να γίνει ένα απαλό ζυμάρι που ξεκολλά απο τα χέρια σας . Είναι αρκετά λιπαρό , μην φοβηθείτε !



Ανοίγετε σε φύλλο όσο χοντρό εσείς θέλετε ( περίπου 3  χιλιοστά είναι καλό ) και κόβετε με ένα κουπατ ή ένα ποτήρι , ότι διάμετρο θέλετε !









Στη συνέχεια γεμίζετε με ένα κουταλάκι στο κέντρο και τσιμπάτε τις άκριες τις ζύμης γύρο - γύρο .



Αλείφουμε με το αβγό και ψήνουμε σε φούρνο προθερμασμένο μέχρι να πάρουν ωραίο χρώμα ( δεν δίνω οδηγίες για το ψήσιμο , γιατί ο δικός μου φούρνος είναι πολύ δυνατός και έψησα στους 160 ).







Μην διστάσετε να την δοκιμάσετε τη συνταγή φέτος το Πάσχα , είναι εύκολη και πολύ οικονομική !

Πηγή πρότυπης συνταγής : blog Κρήτη Γαστρονομικός Περίπλους


5 σχόλια:

kiki είπε...

Καλά, ΠΕΘΑΙΝΩ γι΄αυτό το γλυκό και μπορώ να τα φάω ΌΛΑ μόνη μου!!! Και του χρόνου!

kiki είπε...

Επιτέλους έβγαλες και τη λεκτική επαλήθευση ;-)

magires.gr είπε...

Κική μου ΚΑΙ ΕΓΩ !!! Καθε χρόνο τα βάζω στο μενού στο πρωινό , όχι πως τρελαίνονται οι πελάτες , αλλά για να τα τρώω εγώ !!! χα χα χα ... Ευχαριστώ , και ναι επιτέλους χώρις λέκτική επαλήθευση αλλά και με αβγουλάκι !!! χα χα χα χα χα

Vita είπε...

Ευχαριστώ πολύ! Είναι τιμή μου που δοκιμάσατε τη συνταγή μου και εκτιμάτε το blog μου.
Μόνο μια μικρή συμπλήρωση.
Φτιάχνω τα καλιτσούνια το Μεγάλο Σάββατο γιατι όσο πιο φρέσκα τόσο πιο νόστιμα. Μάλιστα εγώ προσωπικά τα προτιμώ χλιαρά! Είμαι λάθος γευσιγνωστικά; :-)

magires.gr είπε...

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τον λαογραφικό θησαυρό που μας χαρίζεται μέσα απο τις συνταγές σας !
Λάθη στο θέμα του φαγητού δεν υπάρχουν ! Εμένα για παράδειγμα τα λυχναράκια μου αρέσουν οχι τραγανά και ζεστά της ίδιας ώρας , τα προτιμώ κρύα ( και απο το ψυγείο καμια φορά ) ! Αρά περί ορέξεως ... Καλό Πάσχα και καλά καλιστουνίσματα !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...